Nieske Selles-ten Brinke | Ik heb jou nodig….
Pleegzorg heeft mijn passie. Ik geloof dat wij in het klein verschil mogen en kunnen maken in het leven van kwetsbare mensen en kinderen. Ik kan dat niet in eigen kracht, maar geloof dat God mij alles geeft wat nodig is. Ik vind het belangrijk om onze kinderen op te voeden bij het geloof in God. Geloofsopvoeding is daarom een belangrijk thema in ons leven. Ik geef graag workshops over geloofsopvoeding en het vieren van christelijke feesten met kinderen. Ook vertel ik graag aan mensen die geïnteresseerd zijn in pleegzorg over onze ervaringen in de praktijk. De afgelopen jaren ben ik steeds meer gaan schrijven. Zowel boeken voor kinderen als voor ouders. Thema’s zijn geloofsopvoeding en pleegzorg. Ik hoop zo anderen te inspireren en te helpen bij hun zoektocht naar de plek die zij mogen innemen in de maatschappij.
Pleegzorg, Langdurige pleegzorg, Crisispleegzorg, Geloofsopvoeding, Schrijven, Bijbels Dagboek, kinderen, Vieren, Christelijke feesten, Geloof, Jezus, Biologische ouders, Pleegouders, Workshop, Boeken, Prentenboek
16291
single,single-post,postid-16291,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,boxed,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.1,vc_responsive

30 sep Ik heb jou nodig….

Ik heb jou nodig… en jij mij misschien ook.

Vanmorgen realiseerde ik mij dat weer, tijdens een workshop met ouders van kinderen. We hadden het over geloofsopvoeding. Hoe belangrijk is het om je kinderen op te voeden bij het geloof in God!

Een vraag waar we bij stil stonden was: ‘Waarom zou je je kinderen eigenlijk opvoeden bij dat geloof? Wat voor nut heeft het?’

We vonden het antwoord in Psalm 78:7: ‘Opdat zij (onze kinderen) hun vertrouwen op God zouden stellen!’

Wat zou dat heerlijk zijn, te midden van alle onzekerheden. Alle onrust in de wereld. Alle vragen en angsten die er mogelijk zijn. Wat zou het heerlijk zijn als dat de vrucht is van de geloofsopvoeding aan onze kinderen: ‘Dat ze hun vertrouwen op God gaan stellen!’

Dan kunnen wij als ouders wegvallen. Dan kunnen er kerkmuren wankelen. Dan kunnen er sociale stelsels instorten en regeringen wijken. Maar die zekerheid blijft overeind: God is er! Op Hem kan ik bouwen. Hem kan ik vertrouwen. Hij laat mij niet los!

Ik realiseerde mij vanmorgen, terwijl ik in gesprek was met zeventien moeders in Ede, dat we elkaar harder nodig hebben dan ooit. We hebben elkaar nodig om elkaar aan te sporen om niet te verslappen. We hebben elkaar nodig om elkaar in herinnering te brengen dat we dagelijks bidden voor onze kinderen. Heel concreet. We hebben elkaar nodig om ideeën uit te wisselen hoe we het geloof over kunnen dragen op onze kinderen, afhankelijk van de leeftijdsfase waar ze in zitten.

We hebben elkaar nodig om samen te bidden en voor elkaar te bidden. Dan kunnen en zullen we verschil gaan maken in het leven van onze kinderen. Niet omdat wij het zo verschrikkelijk goed doen, maar omdat God beloofd heeft dat Hij Zijn zegen zal geven. Daar…. Waar twee of drie in Zijn Naam samen zijn!

Geen reactie's

Geef een reactie