Nieske Selles-ten Brinke | Het ruw houten kruis // Op weg naar Pasen
Pleegzorg heeft mijn passie. Ik geloof dat wij in het klein verschil mogen en kunnen maken in het leven van kwetsbare mensen en kinderen. Ik kan dat niet in eigen kracht, maar geloof dat God mij alles geeft wat nodig is. Ik vind het belangrijk om onze kinderen op te voeden bij het geloof in God. Geloofsopvoeding is daarom een belangrijk thema in ons leven. Ik geef graag workshops over geloofsopvoeding en het vieren van christelijke feesten met kinderen. Ook vertel ik graag aan mensen die geïnteresseerd zijn in pleegzorg over onze ervaringen in de praktijk. De afgelopen jaren ben ik steeds meer gaan schrijven. Zowel boeken voor kinderen als voor ouders. Thema’s zijn geloofsopvoeding en pleegzorg. Ik hoop zo anderen te inspireren en te helpen bij hun zoektocht naar de plek die zij mogen innemen in de maatschappij.
Pleegzorg, Langdurige pleegzorg, Crisispleegzorg, Geloofsopvoeding, Schrijven, Bijbels Dagboek, kinderen, Vieren, Christelijke feesten, Geloof, Jezus, Biologische ouders, Pleegouders, Workshop, Boeken, Prentenboek
16708
single,single-post,postid-16708,single-format-gallery,ajax_fade,page_not_loaded,boxed,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.1,vc_responsive

19 feb Het ruw houten kruis // Op weg naar Pasen

20180219_110844

Heb jij een houten kruis in je huis staan, deze periode in aanloop naar Goede Vrijdag en Pasen?
Ik kocht dit kruis bij een evangelische boekwinkel, als kado voor mijn vader. Echter, wat ik niet wist, mijn vader kocht in dezelfde week exact hetzelfde kruis in een andere evangelische boekwinkel.
Nu geloof ik niet in toeval, dus bedacht ik dat het dan vast de bedoeling was dat we dit prachtige kruis zelf zouden houden. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad.
In het kruis staan de coördinaten van Golgotha gegraveerd. Het brengt het gebeuren van toen nog dichterbij. Toen ik vandaag het kruis vast pakte om met mijn zoon te praten over die raadselachtige code op het kruis, haalde ik mijn vinger open aan een splinter. Au… dat deed pijn. Het lukte om de splinter te verwijderen en ik stopte mijn vinger in mijn mond. Ik proefde bloed.
Een rilling ging door mij heen toen ik besefte dat Jezus Zijn lichaam heeft opengehaald aan een nog ruwer houten kruis. Tot bloedens toe. Hij bloedde uit Zijn rug, Zijn voeten en Zijn handen. Hij bloedde uit Zijn hoofd. En daarbij: Zijn hart bloedde…. voor mij, voor ons.
Het ruw houten kruis op onze thematafel maakt het voor ons en onze kinderen een klein beetje tastbaar. Hoe erg het was… hoe nodig het was… Hoe vol liefde het was…. Het maakt ons stil.
Hoe ziet jullie kruis er uit?
Heb je nog geen kruis in huis? Denk er eens over na of het jullie kan helpen om het begrip, het besef en de liefde van onze Heere Jezus dichterbij het hart van onze kinderen te brengen.

‘k Klem mij daarom aan Golgotha’s kruis! Tot de Heer komt, en met Hem het loon. Als die grote dag aanbreekt en Hij ons dat kruis, dan verwisselt voor d’eeuwigheidskroon!

Geen reactie's

Geef een reactie